Egyre többen veszik igénybe az ingatlanközvetítők szolgáltatásait

utolsó módosítás: 2013. március 19. kedd – (10:28) – Archív tartalom – Archive.org
Az ingatlatlanpiac jelenlegi helyzetét vizsgálta az OTP Ingatlanpont online felmérésében, mely során arra derült fény, hogy a válaszadóknak csak harmada próbálná értékesítés alkalmával ingatlanközvetítő közreműködése nélkül eladni házát, lakását.

A több mint 500 fő véleményét összesítő online felmérés szerint a hirdetésekre jelentkezők fogadása, tájékoztatása és az alkudozás olyan kellemetlen és időigényes tevékenységek, melyeket a megkérdezettek negyven százaléka nagyobb hálózattal rendelkező irodára bízná. Az indokok között első helyen állt, hogy több érdeklődőhöz juthat így el az ajánlat. 13 százalék helyben működő közvetítőirodához fordulna, hiszen úgy vélik, jobban ismerik a helyi adottságokat. 15 százalék nyilatkozott úgy, hogy több közvetítő segítségét is igénybe venné ahhoz, hogy minél gyorsabban pontot tehessen az ügy végére.

Az OTP Ingatlanpont ügyvezető igazgatója szerint a jelenleg tapasztalható ingatlanpiaci állapotok miatt egyre kevesebben mernek egyedül belevágni az értékesítésbe, de tény az is, hogy csak minimális azok száma, akik akár több közvetítő szolgáltatásait igénybe veszik. Az eladók tudatosságát, és költségtakarékossági szempontokat mutatja az, miszerint a nagy többség egyetlen ingatlanközvetítővel van csupán kapcsolatban.

Érdemes tisztában lenni azzal, hogy amennyiben több szolgáltatót kívánunk megbízni, már csak azért is nagyobb költségekkel kell számolnunk, mert a jutalékot mindegyiknek meg kell fizetni attól függetlenül, hogy a tényleges adásvétel melyik cég munkájának is köszönhető. Ráadásul a velük való folyamatos kapcsolattartás, és informálási kötelezettség időigényes, amiből manapság mindenkinek kevés van.

Természetesen a felmérés lényeges kérdése volt, hogy vajon az eladók miért bíznak meg egy-egy közvetítőben, és miben látják a rajta keresztül történő értékesítés előnyeit. A válaszadók hatvan százaléka szerint a szakmai hozzáértés, a területen szerzett tapasztalatok, és az alkalmazott marketing csatornák miatt úgy véli, hogy az értékesíteni kívánt ingatlan így több érdeklődőhöz eljut, és jobban jelen van az ingatlanpiaci kínálatban. Emellett az a szempont sem elhanyagolható, hogy a szakemberek nagyobb eséllyel állapítják meg az ingatlan valós értékét. Az érdeklődők tájékoztatása, az értékbecslés, a marketing munka, valamint a két fél közötti érdekegyeztetés mind olyan tényezők, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy az értékesítés folyamata egyszerűbb, gyorsabb és jó esetben magasabb eladási árat realizáló legyen.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy