TIPP ingatlan eladáshoz vagy bérbeadáshoz

Ahhoz, hogy sikeresen adhassuk el lakásunkat, nem árt tisztában lenni pár olyan praktikával, ami elősegítheti a jó üzletet.  Nyilván, minden lakástulajdonos minél előbb, minél jobb áron szeretne túladni az ingatlanon. Ehhez nem árt tudni, milyen a jó hirdetési szöveg, mivel tehetjük minél vonzóbbá a lakásunkat a vevők számára. Megmutatunk pár alapvető szabályt, mely segítségével a lehető leghamarabb tudjuk nyélbe ütni az adás-vételt.

Milyen a jó lakáshirdetés?

Mindenképpen szánjunk időt a lakáshirdetés elkészítésére, amennyiben a lehető legtöbb potenciális vevőhöz el akarunk jutni. A figyelemfelkeltés fontos szempont, hisz döntő szerepet játszik abban, hogy gyorsan találunk-e érdeklődőket a lakásra.

Tippek a hirdetés megírásához

Hirdetésünk megfogalmazásakor tartsunk szem előtt néhány főbb szempontot, hogy kellően figyelemfelkeltő legyen. A lényeges információkat lehetőség szerint a hirdetés elejére tegyük, hisz az olvasó először ezzel szembesül. Ha felkeltette a figyelmét tovább olvassa, ha nem így teszünk, könnyen továbblép egy másik ingatlan hirdetésére.

A jól megírt hirdetés szövege:

  • hangsúlyozza az ingatlan előnyei
  • rövid, és lényegre törő
  • stilisztikailag és nyelvileg jól megfogalmazott, nincs benne helyesírási hiba
  • kitűnik a többi hirdetés közül
  • megszólítja a vásárlót

használjunk jelzőket, amik felkelthetik az olvasó kíváncsiságát, ugyanakkor leírást is ad az ingatlanról. Például: „nyugodt, meghitt lakás, csendes környéken” ez a megfogalmazás szebben hangzik, mint a „lakás a peremkerületben”. A legfigyelemfelkeltőbb jelzők többek között: csendes, gyerekbarát, világos, napfényes, tágas, gyerekbarát, családi fészek, közel a természethez.

Fogalmazzunk röviden és tömören. A lényegretörő tájékoztatás jobban megragadja az emberek figyelmét, mint a bő lére eresztett mondanivaló. Sokkal jobban hangzik például: hogy zöldövezeti, hangulatos családi fészek” mint „amennyiben nyugalomra és csendre vágyik, akkor az ön számára ez a parkosított környezetben lévő lakás a legmegfelelőbb”.

Az ingatlanhirdetés főszereplői a fotók

Nemcsak a jól megírt hirdetés fontos, de kell, hogy valami még pluszban felkeltse az érdeklődők figyelmét. Az ingatlanról készült egyszerű, de átlátható alaprajz és a minőségi fotók a lakás helységeiről, közvetlen környezetéről nagyban segíti az eladás sikerességét. Néhány tanács a fotók elkészítéséhez:

Használjuk okostelefonunk rejtett funkcióit

Önkioldó funkcióval -amit a telefonunkon „időzítő” vagy „timer” néven találunk meg- elérhetjük, az általunk készített kép ne mosódjon el. Az alkalmazás segítségével a kép készítésekor az exponálást követően 2-3 másodperccel később készíti el a készülék a fotót, ami megakadályozza, hogy a kép elmosódjon, homályossá váljon. A HDR funkcióval elérhetjük, hogy rossz fényviszonyok között is jól sikerült képet tudjunk készíteni.

Találjuk meg a megfelelő perspektívát

Amikor a helyiségeket fotózzuk, azt ne a szoba közepéről tegyük, hanem inkább a sarkokból, így nagyobb szöget fog be a készülék és jobban áttekinthető a szoba/helyiség. Lehetőség szerint körülbelül a mellkas magasságából készítsük a képeket, se túl alacsony, se túl magasan ne tartsuk a készüléket, hogy elkerüljük a torzítást és a lehető legoptimálisabb képet adhassuk az ingatlanról.

Kerüljük el a tipikus hibákat

figyeljünk arra mik jelenhetnek meg a fotón. Ha például utcaképet vagy erkélyfotót készítünk, az esetlegesen látszódógépjárművek rendszámtábláját takarjuk ki szerkesztéskor.
álló helyett használjunk a képeknél fekvő formátumot
kerüljük a tükörfotót, az üvegvitrinek, monitorok tükröződését

Csinosítsuk ki az ingatlant fotózás előtt

Minden felesleges dolgot pakoljunk el a fotó elkészültéig, a lehető legegyszerűbben mutassuk be az ingatlan helyiségeit, hogy a vevőjelölt elképzelhesse a lakást a saját ötletei alapján. A semleges, teljesen natúr kép kiemeli az ingatlan belsőépítészeti sajátosságait is.

Ügyeljünk a részletekre!

Ha vannak az ingatlannak olyan tulajdonságai, különlegessége, amit szívesen kiemelnénk a hirdetésben, akkor arról érdemes külön képet készíteni. Legyen az egy boltív, stukkó, vagy egy különleges kandalló, ami egyedi jelleget ad a szobának, fotózzuk le bátran, hátha ez az apróság kelti fel a vásárló figyelmét.

Fény, fény, fény!

Használjunk minél több természetes fényt, ott ahol lehet. Húzzuk el a függönyöket és ahol ajtó van, nyissuk ki, hogy minél több természetes fény köszönjön vissza a képekről. Vakut csak akkor használjunk, ha ablaktalan, vagy sötét helyet fotózunk, mint például az illemhely, a fürdőszoba vagy a kamra.

Hirdetésfeladás, jó ismeretség

Eladáshoz érdemes olyan weboldalt keresni, ahol a lehető legtöbb emberhez jut el a hirdetésünk. Ajánlott nem csak egy, hanem több oldalra is feltenni az eladni kívánt ingatlan fotóját és leírását, hogy minél előbb potenciális vevő láthassa. Ha van ismerősünk, vagy jártassak vagyunk a hitelek piacán, érdemes megjegyezni a leírásunkban, hogy akár a hitelben is segíteni tudunk!

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy